Михайло Французов. Indigoterra

Київ – місце контрастів. І це вже не дивно, що у нас таке розмаїття в мистецтві.
І що всі творці об’єднуються цим містом. Таким чином, своєю творчістю з нами вирішив поділитися львівський фотохудожник Михайло Французов. А якщо бути ще точнішим, то автор представляє нам Indigoterra. Саме так називається виставка, яка проходить в галереї Art 14.

Про автора:
Михайло Французів з раннього дитинства захоплювався фотографією. Першим учителем і натхненником став батько – Михайло Іванович. Ще будучи юнаком, став членом клубу «Семафор», метою якого було вивчення фотографії та пропаганда аматорського фото. Згодом Михайло створив разом з колегами фотогрупу «Вежа». Щорічно члени групи готували фотографії, а Михайло створював для цього спеціальні колажі, афіші. Пізніше арт-колектив став популярний в житті міста Львова. Потім через втручання місцевої влади, Михайла Французова усунули від керівництва. Той момент, коли доводиться починати з нуля. І автор впорався з цим. Нове дихання відкрилося, коли технології пішли вперед, і з’явилася перевага цифрової фотографії. Саме з цього часу фотограф почав свою роботу в цифрі і продовжує творити по сей день.

Художні сторони:
Що об’єднує всі ці роботи на виставці Indigoterra? Колір, сюжет, соціальна драма. Але глядачеві самому обирати на чому акцентувати свою увагу. З’являється відчуття, ніби автор настільки гнучко зробив свою роботу, що дає глядачеві вибір в акцентах. На моєму етапі сприйняття я акцентувала увагу на кольорі і формі. Тобто візуальних аспектах. І тільки потім приділила увагу сюжету, проблематики цих сюжетів.
Зручність цифрової фотографії дозволяє автору максимально керувати процесом. Тобто не тільки натиснути на кнопку і зафіксувати момент, але і внести частину себе за допомогою постпродакшену. І як на мене, це вітається, особливо в світі сучасної фотографії.
На деяких знімках, Михайло за допомогою кольору виділяє проблематичні зони нашої реальності. Втручання техногенних факторів в життя чистої природи і людства: ось цю ідею я читаю в декількох серіях. І разом з цим цікаво спостерігати, в якому образі підносить нам реальність сам автор. До всього цього фотографії не навіюють на вас якийсь негативний настрій (присутність сірого і чорного практично у всіх знімках).
До того ж, якщо заглиблюватися в природу кольору, то будь-який ахроматичний колір чудово поєднується з хроматичним. Цей факт так само виграшно впливає на загальну концепцію виставки.


Технічні сторони:
На виставці, яка розміщена в двох залах галереї, ви знайдете велику кількість фотосерій. Таким чином концепція сприймається більш цілісно. Отже, вас чекає:

  • 15 фотографій в форматі А3 (приблизно 30 см на 42 см), які розміщені серіями, в першому залі.
  • 7 фотографій великого формату (приблизно 1м на 1,5м), так само в першому залі
  •  27 фотографій в форматі А3 (приблизно 30см на 42 см), серіями в другому залі.

Роботи розміщені на металевих каркасах, виглядає цікаво, оформлення гарне.
У деяких ділянках не сподобалося освітлення в галереї. На фотографіях відбивалося не в найкращому варіанті, і відволікало від головного. Але, не дивлячись на це, атмосфера галереї дуже приємна. Дозволяє тобі розслабитися і повністю зануритися в сюжет виставки. А аромат свіжої кави на столику, ще більше надає цьому дійству домашню обстановку.
Рекомендую цю виставку тим, хто пристрасно бажає відмовитися від класики, і сміливо демонструвати сучасну концептуальну фотографію. Підхід, сприйняття, бачення Михайла Французова, цьому доказ.

Де: Art 14, провулок Михайлівський, 14.
Коли: 26.10 – 03.12.2017

 

Автор: Олександра Кушнарьова, студентка КНУКіМ